Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

Nauka przez zabawę. Uniwersytet rekrutuje wśród uczniów podstawówek

Nauka przez zabawę. Uniwersytet rekrutuje wśród uczniów podstawówek

Projekt pt. „Nauka przez zabawę” został dofinansowany kwotą 142 tys. 177 zł przez Ministerstwo Edukacji i Nauki. Program przygotowała mgr Katarzynę Kośmińska z Działu Obsługi Badań Naukowych i Projektów Unijnych. Projekt skierowany jest do 120 uczniów szkół podstawowych (klas I-VIII) z Radomia i subregionu radomskiego. Zajęcia będą realizowane w 6 blokach tematycznych z zakresu: chemii, matematyki, prawa, fizyki, sztuki i turystyki.

Program dostosowany będzie do możliwości intelektualnych poszczególnych grup wiekowych (kl. I-III, IV-VI, VIII-VIII), by popularyzować naukę wśród młodego pokolenia. ”Mamy nadzieję, że uczniowie szkół podstawowych, tak bardzo ambitni i ciekawi świata, znajdą u nas odpowiedzi na wiele nurtujących ich pytań. Liczymy, że uda się nam pokazać młodziutkim „studentom” jak wielkim skarbem jest wiedza. Pokażemy, że nawet trudne rzeczy mogą okazać się łatwe i zachęcimy ich do samodzielnego rozwiązywania problemów i zdobywania nowych umiejętności” - czytamy na stronie Uniwersytetu Technologiczno-Humanistycznego w Radomiu.

Uniwersytet zaprezentuje wiele dziedzin nauki i sztuki; niewykluczone, że w ten sposób pomoże w wyborze kierunku przyszłych studiów. „Młodzi uczestnicy zajęć mają szansę stać się prawdziwymi ambasadorami nauki oraz propagatorami idei ustawicznego kształcenia się przez całe życie w swoich środowiskach” - zachęca uniwersytet.

Program zakłada przeprowadzenie dwóch edycji zajęć z przedmiotów: chemia, matematyka, prawo, fizyka, sztuka oraz turystyka. Zajęcia będą prowadzone w salach  i laboratoriach Uniwersytetu Technologiczno-Humanistycznego im. Kazimierza Pułaskiego w Radomiu, nad Zalewem Domaniowskim i w Puszczy Kozienickiej.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+

Aktualnie uczelnia prowadzi rekrutację; dokumenty można składać do 21 stycznia do godz. 12 (w siedzibie UTH przy ul. Malczewskiego). Wszelkie informacje odnośnie uczestnictwa w zajęciach znajdują się na stronie internetowej projektu (link poniżej). Ogłoszenie wyników 28 stycznia.

https://projekty.uniwersytetradom.pl/nauka-przez-zabawe/

Zajęcia są bezpłatne i realizowane będą w sześciu blokach tematycznych:

Zadanie 1 – Spacer po świecie chemii
 Podczas zajęć wykonywane będą eksperymenty dostosowane, pod względem stopnia trudności i poziomu naukowego, do wieku uczestników. (np. Efektowne reakcje chemiczne z wydzielaniem gazu, Przygotowywanie barwników roślinnych z soku owoców i warzyw oraz sprawdzanie ich zdolności alkacymetrycznych, Zjawiska fizykochemiczne – m.in. osmoza, sublimacja, krystalizacja, fluorescencja

Zadanie 2 – Matematyczne łamigłówki
W ramach zaplanowanego zadania zostaną zorganizowane zajęcia warsztatowe z elementami wykładu multimedialnego oraz gry terenowe dla dzieci z trzech grup wiekowych. Program dotyczy ciekawostek ze świata matematycznego. Dzieci poznają ciekawe liczby i inne techniki liczenia (np. soroban), zapoznają się z historią matematyki oraz nauczą się szyfrowania i odczytywania zaszyfrowanych wiadomości. W ramach zajęć uczniowie będą rozszerzać swoją wiedzę matematyczną, uczyć się logicznego myślenia, kreatywności, posługiwać się językiem matematyki. Poprzez pracę w grupach nabędą umiejętność współpracy. Zajęcia będą realizowane przez specjalistów z zakresu matematyki. W ramach zadania zakupione zostaną pomoce edukacyjne dla dzieci tablety, materiały zużywalne.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Zadanie 3 – Spacer po krainie prawa
W ramach tego zadania każda grupa wiekowa będzie uczestniczyła w warsztatach dotyczących zagadnień prawniczych. Podczas warsztatów specjaliści z dziedziny prawa (nie tylko teoretycy, ale również praktycy – adwokat, radca prawny) w jasny i zrozumiały sposób wyjaśnią uczestnikom trudne zagadnienia związane z prawem. Za pomocą prostych definicji odbędą z uczestnikami niezwykle ciekawy „spacer po krainie prawa”. Wyjaśnią m.in: co to są prawa dziecka?, jaki wpływ ma wiek na prawa dzieci?, jakie prawa zagwarantowane zostały w Konwencji o prawach dziecka?, czy dzieci na całym świecie mają takie same prawa?, jak przedstawia się ustrój sądownictwa w Polsce? co to jest wokanda?, co się dzieje za drzwiami sali rozpraw?, w jaki sposób prawidłowo odczytywać etykiety produktów?, co to jest produkt regionalny?, jak rozpoznać żywność zawierającą w swoim składzie GMP? i wiele innych zagadnień, na które dorośli nie mają czasu odpowiedzieć, a niejednokrotnie nie znają sami tych odpowiedzi.

Zadanie 4 – Świat fizyki
W ramach tego zadania prowadzący zaplanowali zajęcia, które będą prowadzone w dwóch blokach: demonstracyjnym i doświadczalnym. W pierwszym z nich będą prezentowane demonstracje przedstawiające fizykę z najbliższego naszego otoczenia. Będą pokazywane zjawiska, których doświadczamy na co dzień, nie będąc świadomym, że jest to wynik prawa natury. Demonstracje będą tak dobrane i opracowane, aby stanowiły podbudowę merytoryczną do samodzielnego wykonania przez uczestników programu doświadczeń oraz interpretacji ich wyników. Wiele demonstracji będzie wykonywanych przy użyciu najprostszych przedmiotów, które można znaleźć w każdym domu lub jego otoczeniu, po to aby pokazać, że funkcjonowanie przyrody nieożywionej jest wynikiem działania praw natury. Prezentowane zjawiska dostosowane zostaną do wieku uczestników.

Zadanie 5 – Radosna sztuka
Zajęcia będą polegały na realizacji własnych projektów przygotowanych pod okiem prowadzących oraz na samodzielnym wykonywaniu odbitek na różnego rodzaju podkładach przez dzieci i młodzież. Będą się odbywały w pracowniach graficznych z wykorzystaniem m.in. takich sprzętów jak: dłuta, prasa graficzna oraz profesjonalne urządzenia graficzne. Na początku zajęć uczestnicy zostaną zapoznani z najważniejszymi zasadami BHP obowiązującymi w pracowni graficznej. Zapoznają się ze specjalistycznym wyposażeniem w narzędzia graficzne oraz sposobami ich wykorzystania. Podczas zajęć wykonywane będą prace graficzne dostosowane pod względem stopnia trudności do wieku uczestników. Efektem będzie odbijanie prac graficznych na różnych materiałach, które uczestnicy będą mogli zabrać ze sobą do domu.

Zadanie 6 – Bezpieczna i zrównoważona turystyka weekendowa
Zajęcia prowadzone będą dla trzech odrębnych grup wiekowych. Każda grupa wiekowa będzie realizowała program dostosowany do potrzeb i możliwości percepcyjnych i fizycznych. Dla klas 1-3 zaplanowano zajęcia z zakresu: ABC bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz „W poszukiwaniu historii miasta” – historia zapisana w legendach. Dla klas 4-6 – „Gry terenowe – bezpieczny wypoczynek na łonie natury” – zajęcia terenowe oraz ABC ratownictwa. Dla klas 7-8 – „Raz pod wodą raz na wodzie” – zasady nurkowania i żeglarstwa oraz ABC ratownictwa wodnego. Zajęcia zostaną przeprowadzone m.in. w Ośrodku nad Zalewem Domaniowskim oraz w Puszczy Kozienickiej.

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".

Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

#WieszPierwszy

Najnowsze wiadomości

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Najczęściej czytane

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Polecamy