Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

Roboty na torach na trasie Radom - Skarżysko

Roboty na torach na trasie Radom - Skarżysko

Koszt inwestycji to blisko 26 mln zł. Przetarg na modernizację prawie 18-kilometrowego odcinka linii kolejowej nr 8 (między Radomiem a Skarżyskiem Kamienną) wygrała firma Skanska. – Z PKP współpracujemy od lat – mówi Rafał Wojciechowski, menadżer projektu. – Z powodzeniem realizujemy kolejne kontrakty kolejowe. Posiadamy duże doświadczenie, dobrze wykwalifikowaną kadrę oraz odpowiedni sprzęt – dodaje.

Obecnie ten odcinek trasy znajduje się w fatalnym stanie. Z tego powodu obowiązują liczne ograniczenia prędkości, w niektórych miejscach nawet do 30 km/h. Po modernizacji znacznie zwiększy się przepustowość trasy oraz bezpieczeństwo podróżowania. Dzięki dostosowaniu linii do prędkości 120 km/h czas przejazdu na tym znacznie się skróci.

Modernizacja odcinka Radom-Skarżysko-Kamienna jest prowadzona w formule „Projektuj i buduj”. Do naszych najważniejszych zadań wykonawcy należy: wymiana nawierzchni torowej wraz z oczyszczeniem i uzupełnieniem tłucznia, wymiana rozjazdów kolejowych , zabudowa urządzeń sterowania ruchem kolejowym, urządzeń elektrycznego ogrzewania rozjazdów, a także regulacja sieci trakcyjnej. W ramach inwestycji Skanska przebuduje przejazdy i przejścia kolejowe w 15 miejscach, a w miejscowości Trablice zostanie zmodernizowany most kolejowy.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+

– Duży nacisk kładziemy na bezpieczeństwo ze względu na to, iż część prac wykonywana będzie przy czynnych torach kolejowych. Dlatego podczas wykonywania robót zastosujemy najwyższe środki ostrożności – mówi Tomasz Stępień, kierownik robót.

Prace już się rozpoczęły. Ich zakończenie przewidywane jest na koniec listopada tego roku.

Mniej optymistycznych informacji dotyczy planów przebudowy linii nr 8, na odcinku Radom-Warszawa Okęcie. Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe wciąż „przygotowuje się” do rozpoczęcia inwestycji. Roboty powinny ruszyć w drugiej połowie tego roku i zakończyć się w pierwszym kwartale 2015. Wtedy na znacznym odcinku trasy między Warszawą Okęciem a Radomiem pociągi będą mogły osiągać prędkość do 160 kilometrów na godzinę. Dzięki temu podróż potrwa około 50-55 minut.

Przebudowa linii Radom-Warszawa ma kosztować blisko 2 miliardy złotych. Zakres prac jest bardzo duży. Na odcinku między Warką a Radomiem powstanie drugi tor. Planowana jest budowa nowych przejazdów kolejowych, a w Warce także wiaduktu. Zmodernizowane zostaną również istniejące skrzyżowania wraz z rogatkami, urządzeniami sygnalizacyjnymi i znakami kolejowymi.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Dla zwiększenia bezpieczeństwa ruchu planowana jest likwidacja części istniejących przejazdów oraz budowa dróg równoległych.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

#WieszPierwszy

Najnowsze wiadomości

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Najczęściej czytane

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Polecamy