W lutym 2012 roku Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji podpisał umowę na realizację obwodnicy południowej. Pierwotnie inwestycja miała być gotowa do sierpnia 2014 roku.
- Jednak ze względu na błędy projektowe oraz trudne podłoże ten termin został przełożony na 30 listopada. Obwodnica została już na całej długości ukończona w zakresie podstawowych dróg. Ułożono warstwy ścieralne asfaltu, jest też oznakowanie pionowe i poziome. Gotowe są cztery wiadukty, cztery ronda, kładka dla pieszych, przejazd przez tory bocznicy kolejowej prowadzącej na tereny przemysłowe po dawnej Fabryce Łączników, a także kilka umiejscowionych pod obwodnicą przejść gospodarczych i dla zwierząt - poinformował Kamil Tkaczyk, dyrektor MZDiK w Radomiu.
- Poszczególne odcinki obwodnicy zgłosiliśmy do odbioru technicznego przez m.in. Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego. Ten proces, zgodnie z przepisami, może potrwać od 30 do 90 dni. Dopiero po tym poszczególne etapy inwestycji zostaną dopuszczone do ruchu - dodał dyrektor Tkaczyk.
Na odbiór techniczny czeka również nowo wybudowany odcinek ulicy Młodzianowskiej, od Godowskiej do Armii Krajowej. Arteria ta będzie połączona również z obwodnicą południową.
Cała obwodnica ma 13 km długości. Wzdłuż trasy powstało także 9 km ścieżek rowerowych. Generalny wykonawca to konsorcjum, którego liderem jest kieleckie Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych Fart. W skład konsorcjum wchodzą również Świętokrzyskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Trakt, Przedsiębiorstwo Robót Mostowych Mosty-Łódź oraz Budromost Starachowice.
Wartość zamówienia to 154 mln 421 tys. 754 zł. Wraz z wykupami gruntów i zleconymi już w trakcie inwestycji robotami dodatkowymi, koszt budowy obwodnicy południowej wyniesie około 204 mln zł. Inwestycja znalazła się na liście projektów kluczowych na Mazowszu i dzięki temu miasto otrzymało unijne dofinansowanie w wysokości 71 mln 225 tys. zł. W roku 2012 Radom otrzymał także pieniądze z subwencji drogowej - dofinansowanie z budżetu państwa wyniosło 29 mln zł.