Program jest przeznaczony dla młodych polskich artystów do 35. roku życia, którzy odznaczali się wybitnymi osiągnięciami w różnych dziedzinach sztuki (film, fotografia, muzyka, literatura, sztuki wizualne, teatr i taniec). Maksymalna kwota stypendium wynosiła 50 tys. zł. Ma ono wesprzeć rozwój artystyczny lub realizację określonego projektu bądź zakup sprzętu muzycznego. Na tegoroczną edycję konkursu wpłynęła rekordowa liczba wniosków - aż 674 - a stypendium otrzymało 86 utalentowanych młodych Polaków.
Wśród laureatów znalazł się Karol Tymiński, tancerz, autor solowych choreografii, które prezentuje zarówno w kraju, jak i zagranicą, m.in. "Create for C" (Bruksela, 2006), "4:04" (Warszawa, 2007), "Orlando" (Poznań 2008). Tancerz otrzymał jedno z najwyższych stypendiów w wysokości 46 tys. zł brutto.
- Kwota ta zostanie przeznaczona na produkcję autorskiego projektu - spektaklu "Pussy",
który ma poruszać problem dyskryminacji ze względu na płeć,
gdzie punktem wyjściowym jest dyskryminacja mężczyzn. Jest to produkcja, w którą będzie
zaangażowany researcher Kacper Latecki, wraz z którym będę
prowadził badania etnograficzne, które mają posłużyć do
produkcji spektaklu. Kolejną osobą będzie Jule Flierl - performerka z Berlina. Innym projektem nad którym pracuję jest projekt "Beep",
który ma mieć premierę w maju w Warszawie. Jest to produkcja, która odbywa się pomiędzy Berlinem,
Umbertide, Zagrzebeim i Warszawą. Zaangażowany jestem ja, Piotr Kaliński z Hatti Vatti,
zespół Gówno i Jan Cybis, który zajmuje się realizacją świateł. Jest to projekt, który, ogólnie mówiąc, poddaje obserwacji
relację pomiędzy psychiką i ciałem. Ma być zamknięty w formie koncertu punkowego. Moim największym sukcesem jest to, że robię to co chcę robić -tłumaczy Karol Tymiński.
[gallery id=388]
Karol Tymiński urodził się 3 października 1985 roku. Jest absolwentem Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej im. Romana Turczynowicza w Warszawie. Zadebiutował na radomskiej scenie już w wieku dziewięciu lat w musicalu "Józef i cudowny płaszcz snów w technikolorze" w reż. W. Kępczyńskiego. W czasach szkolnych tańczył na scenie Teatru Wielkiego, a w 1998 roku wystąpił w "Antygonie" Sofoklesa w reż. Zbigniewa Brzozy u boku Jerzego Radziwiłłowicza i Marii Peszek. W 2004 roku jako stypendysta Komisji Europejskiej rozpoczął naukę w szkole tańca współczesnego Anny Teresy de Keersmaeker P.A.R.T.S. w Belgii. Pobyt w Brukseli zaowocował współpracą m.in. z Vincentem Dunoyer ("Cadavre Exquis") oraz Jeniffer Lacy ("Mmm..."). Stworzył również własne prace "Creta for C" czy "Dot dot... don’t turn". Pracę w Warszawskim Teatrze Roma łączy z własnymi niezależnymi działaniami artystycznymi (prace solowe, m.in. "4:04 " i "Orlando"). Z Universal Law Of Impermanence współpracuje od 2007 roku.