Starania o budowę drogi ekspresowej od Piotrkowa do Puław trwają od ponad 10 lat; w 2005 r. powstało nawet stowarzyszenie na rzecz inwestycji, które zrzesza gminy znajdujące się wzdłuż trasy. Zadanie podzielone jest na 2 odcinki realizacyjne: gr. województwa - Radom Południe oraz Radom Południe – Puławy.
- Przewodniczący Zespołu Parlamentarnego ds. budowy S12, człowiek, który przez wiele lat był prezesem stowarzyszenia na rzecz budowy trasy S12 wstrzymuje te inwestycje. Wstrzymuje inwestycję niezbędną dla rozbudowy lotniska, dobrego skomunikowania lotniska z poszczególnymi miastami naszego kraju. Wstrzymuje budowę, ale również wstrzymuje zwiększenie bezpieczeństwa mieszkańców Radomia i regionu - mówił podczas konferencji poseł KO Konrad Frysztak.
Na zarzuty byłego wiceprezydenta poseł Andrzej Kosztowniak odpowiedział w oświadczeniu.
"W związku z dzisiejszym wystąpieniem Posła Konrada Frysztaka dotyczącym mojej osoby, chciałbym sprostować podane przez niego informacje. Poprawki, które głosowaliśmy w piątek do budżetu Państwa na Komisji Finansów Publicznych dotyczą nowelizacji budżetu na rok 2020" - pisze w odpowiedzi poseł Andrzej Kosztowniak. - "Co do poprawki dotyczącej przekazania 50 mln złotych na drogę S12 na odcinku Piotrków Trybunalski - Radom trudno jest uzasadnić, a wręcz jest to niemożliwe, aby przekazać środki na budowę trasy, której nie ma. Przebieg trasy nie został jeszcze jednoznacznie wyznaczony, a nastąpi to dopiero za ok. 3 lata w drodze pozwolenia na budowę poprzedzonego decyzją środowiskową. Tym samym niemożliwe jest w 2020 roku zaangażowanie tych środków. Nie ma możliwości rozstrzygnięcia procedury przetargowej i wykonanie dzieła za 50 mln zł w niecałe 2 miesiące, a oczekiwania pana posła Frysztaka są skrajnie nieodpowiedzialne, ponieważ realizacja tej inwestycji byłaby w tym roku niemożliwa".
Zadanie dotyczące budowy trasy podzielone jest na dwa odcinki realizacyjne: granice województwa - Radom Południe oraz Radom Południe – Puławy.
https://dami24.pl/wiadomosci/co-z-s12/19295