Tym razem ogłoszony przez Przedsiębiorstwo Państwowe Porty Lotnicze przetarg dotyczący opracowania dokumentacji projektowej i wykonania robót "budowlano – instalacyjnych polegających na dostawie, montażu i uruchomieniu oświetlenia nawigacyjnego lotniska (drogi startowej, podejść, dróg kołowania i płyt postojowych) dla Portu Lotniczego Radom Sadków".
W ubiegłym tygodniu odbyła się aukcja elektroniczna na wykonanie w formule projektuj i buduj wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie dróg kołowania i płyt postojowych po zachodniej stronie lotniska. Z kolei jeśli chodzi o budowę układu drogowego wraz z włączeniem i przebudową ul. Lubelskiej, włączeniem w al. Wojska Polskiego oraz wykonaniem infrastruktury technicznej, stanowiąca część zadania inwestycyjnego rozbudowy Portu Lotniczego Radom - Sadków” w formule projektuj i buduj, to PPL będzie wzywać oferentów do uzupełnienia dokumentacji.
- Inwestycja jest prowadzona zgodnie z harmonogramem. Wszystkie ewentualne terminy odwołań potencjalnych oferentów są uwzględnione w tym harmonogramie - słyszymy w PPL-u.
https://www.cozadzien.pl/zdjecia/budowa-portu-lotniczego-w-radomiu-zdjecia/67159
Droga startowa ukończona
Firma Max Bögl Polska zakończyła modernizację pasa startowego. Dotyczy to zarówno warstwy bitumicznej, jak i cementowej. Połączono drogi dojazdowe z istniejącymi węzłami. Pod koniec września odbyło się badanie techniczne pasa, zostało ono przeprowadzone przez Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych w Warszawie i obejmowało takie takie parametry drogi startowej jak: nośność, szorstkość i równość. - Badanie wypadło bardzo korzystnie dla radomskiego lotniska. Wszystkie parametry znacząco przewyższają założenia wykonawcze – wyjaśnia Paweł Pułkownik dyrektor Max Bögl, wykonawca nowej drogi startowej. Obecnie trwają końcowe prace nad zahumosowaniem poboczy drogi startowej i siana jest również trawa.
Przypomnijmy, radomski pas ma 2,5 tys. m długości, co w razie potrzeby pozwoli na przyjmowanie statków powietrznych nawet kodu E, czyli boeingów B777 czy B787.
https://www.cozadzien.pl/radom/przetarg-na-drogi-wokol-lotniska-uniewazniony/66713
Terminal zgodnie z planem
Przypomnijmy, 6 marca PPL podpisało umowę z firmą Mirbud na budowę terminalu. Inwestycja ma zostać zrealizowana w ciągu 22 miesięcy. I jak przyznaje PPL prace idą zgodnie z harmonogramem. - Obecnie trwają prace montażowe stalowych konstrukcji dachu oraz prace murarskie wewnątrz budynku. Na zewnątrz prowadzone są prace wodno-kanalizacyjne oraz systemu hydrantowego, tu prace zaawansowane są w 50 proc. - informuje PPL. - Do końca października MirBud wykona: pokrycie dachowe pirsu, czyli 35 proc. powierzchni budynku, 90 proc. konstrukcji stalowych obiektu, 70 proc. prac murarskich i 90 proc. żelbetowych. Z końcem października natomiast rozpoczną się prace wykończeniowe, m.in. tynkowanie.
Radomski terminal ma być najnowocześniejszym obiektem tego typu w Polsce. Terminal jest zaprojektowany w standardzie czarterowym, przyjaznym dla pasażerów. Ważny jest dostęp do dużego obszaru handlowego. Oznacza to również, że podróżni będą mieli więcej przestrzeni w miejscach odpraw i na samym terminalu. Wynika to m.in. ze specyfiki tego typu podróżnych, którzy mają więcej bagażu.
Terminal ma być przygotowany na przyjęcie 3 mln pasażerów rocznie. - W przyszłości, gdy zajdzie taka potrzeba, będzie go można rozbudować nawet do 9 mln pasażerów. Radom przejmie część ruchu lotniczego z Okęcia, chodzi o loty czarterowe i niskokosztowe, gdyż na Lotnisku Chopina trzeba zwolnić miejsce dla pasażerów tranzytowych, których liczba szybko rośnie - wyjaśnia rzecznik portu lotniczego Radom.
https://www.cozadzien.pl/radom/lotnisko-w-radomiu-sa-kolejne-przetargi/65105
Budynki kubaturowe
7 września podpisano umowę na budowę „obiektów kubaturowych towarzyszących”. Przetarg wygrała kielecka firma Anna-Bud. Na październik i listopad zaplanowano prace projektowe przy tzw. obiektach kubaturowych. Wykonawca przejął już teren budowy. Zorganizowano zaplecze budowy oraz ogrodzono teren. Trwają prace porządkowe oraz instalacyjne. Wykonawca rozpoczął już prace przy istniejącej infrastrukturze kontenerowej.
- Do końca tego roku wykonamy 50 proc. prac na budynkach B1 i B2 – mówi inż. Paweł Dymarski, kierownik robót budowlanych w Anna-Bud. - Rozpoczynamy budowę sieci zewnętrznych czyli: kanalizacji deszczowej, kanalizacji wod-kan i teletechnicznej. Prace na budowie będą prowadzone równolegle na budynkach B1, B2 i części kontenerowej. B1 to budynek biurowo-administracyjny. B2 to magazyn i hala służb utrzymania lotniska.
Przypomnijmy, umowa z firmą Anna Bud na kwotę 45, 2 mln zł obejmuje budowę obiektów wspierających - budynków niezbędnych do funkcjonowania lotniska (poza terminalem): Budynku Administracyjnego Służb Lotniskowych, hali garażowej z magazynami, a także dostosowanie istniejących obiektów kontenerowych do przejęcia funkcji budynku socjalnego AON (Agentów Obsługi Naziemnej) i służb utrzymania lotniska. Zakres realizacji zadania obejmuje budowę wewnętrznego układu drogowego połączonego z układem drogowym Portu Lotniczego Warszawa-Radom z zewnętrznymi miejscami parkingowymi oraz wymaganej infrastruktury technicznej. Głównymi użytkownikami dedykowanej infrastruktury wspierającej będą: służby lotniskowe i administracja, Straż Graniczna, Urząd Celny, agenci obsługi naziemnej.
https://www.cozadzien.pl/radom/ppl-rozstrzygnal-kolejny-przetarg/67149