Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

S12. Postępują przygotowania do budowy trasy z Radomia do Puław

S12. Postępują przygotowania do budowy trasy z Radomia do Puław

Wybór wariantu optymalnego 

Zweryfikowana została dokumentacja projektowa, w tym również analiza wielokryterialna, gdzie w oparciu o kryteria środowiskowe, społeczne, ekonomiczne i techniczne został wskazany najkorzystniejszy wariant przebiegu przyszłej trasy. We wniosku o uzyskanie decyzji środowiskowej skierowanym do RDOŚ wskazaliśmy jako preferowany wariant B (kolor brązowy) z podwariantem AB. 

67 km nowej dwujezdniowej trasy GDDKiA

Wybrany wariant preferowany o długości ok. 67 km przebiega przez teren gmin Orońsko, Kowala, Radom, Skaryszew, Gózd, Tczów, Zwoleń, Przyłęk, Policzna i Puławy. Przyszła trasa będzie posiadała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, a dostępność do niej odbywać się będzie poprzez siedem węzłów: Radom Południe, Radom Kowala, Radom Skaryszew, Tczów, Zwoleń, Czarnolas i Puławy Zachód (dawniej Bronowice).

Co dalej? 

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+

Konsorcjum firm Schuessler Plan Inżynierzy oraz Safage, które wykonuje dokumentację projektową, pozostało uszczegółowienie rozwiązań technicznych oraz prace związane z rozpoznaniem geologicznym podłoża dla wariantu, dla którego RDOŚ wyda decyzję środowiskową. Termin umowny mija z końcem 2021 roku. Kolejnym krokiem, po pozyskaniu środków finansowych, będzie ogłoszenie przetargu na wybór wykonawcy, który w systemie Projektuj i buduj zrealizuje inwestycję. 

S12 Radom - Puławy-01

S12 granica woj. łódzkiego i mazowieckiego - Radom

GDDKiA Przyszła trasa S12 w województwie mazowieckim będzie miała długość ok. 107 km. Dla ponad 41-kilometrowego odcinka od granicy woj. łódzkiego i mazowieckiego do Radomia trwa już postępowanie administracyjne prowadzone przez RDOŚ w Warszawie w sprawie wydania decyzji środowiskowej dla wariantu 2 (kolor pomarańczowy). Wybrany wariant preferowany o długości ok. 41,3 km przebiega przez teren gmin Gielniów, Rusinów, Przysucha, Wieniawa, Wolanów i Orońsko. Przyszła trasa będzie posiadała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, a dostępność do niej odbywać się będzie poprzez trzy węzły - Gielniów, Przysucha i Wieniawa. 

Po pozyskaniu decyzji, uszczegółowieniu dokumentacji na etapie II Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej, a następnie przyznaniu finansowania na realizację, będziemy mogli ogłosić przetarg na wybór wykonawcy w systemie Projektuj i buduj, który zaprojektuje i wybuduje drogę.

WB S12 Radom - Puławy_1

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

S12 Piotrków Trybunalski - granica woj. łódzkiego i mazowieckiego

Trwa postępowanie przetargowe na aktualizację Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego dla dróg ekspresowych S12 i S74 w woj. łódzkim. Droga ekspresowa S12 od Piotrkowa Trybunalskiego do granicy z woj. mazowieckim i droga S74 (od S12 w okolicy Opoczna) do granicy z woj. świętokrzyskim ujęta jest w jednej decyzji środowiskowej, wydanej 30 maja 2019 roku. Nieco ponad trzy miesiące później - 8 sierpnia Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Łodzi wydał dla tej decyzji rygor natychmiastowej wykonalności. Od tej decyzji wpłynęły dwa odwołania. Mimo to Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska, postanowieniem z 11 października 2019 roku, utrzymał w mocy rygor natychmiastowej wykonalności. Po szczegółowej analizie dokumentów 25 maja 2020 roku zostaliśmy jednak wezwani do uzupełnienia części raportu środowiskowego, przede wszystkim w zakresie pełnej całorocznej inwentaryzacji przyrodniczej, zaktualizowania STEŚ, nowej prognozy ruchu, analizy hałasu i analizy wielokryterialnej.

 

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".

Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

#WieszPierwszy

Najnowsze wiadomości

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Najczęściej czytane

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Polecamy