Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

Trwa budowa pasa startowego. Zobacz zdjęcia

Trwa budowa pasa startowego. Zobacz zdjęcia

Od kilku miesięcy radomskie lotnisko jest wielkim placem budowy. Przy inwestycji każdego dnia pracuje ok. 100 osób. Wykonawca zwiózł już na plac budowy ponad 150 tys. ton kruszywa. – Ostatnio wyliczyliśmy, że gdyby samochody, które przywiozły te materiały stanęły za sobą zderzak w zderzak, to utworzyłby węża, który sięga od bramy radomskiego portu do bramy lotniska Chopina w Warszawie – powiedział Paweł Pułkownik z firmy Max Bögl Polska, wykonawcy przebudowy pasa startowego.

https://www.cozadzien.pl/zdjecia/konferencja-prasowa-ppl-postep-prac-na-lotnisku-zdjecia/61016

Przypomnijmy, że firma Max Bögl ma za zadanie wyremontować istniejący pas startowy i wydłużyć go do 2500 metrów. – Zgodnie z planem wyburzyliśmy fragmenty starego pasa, które miały słabe parametry nośne – tłumaczył Paweł Pułkownik. – Te tereny zostały wyczyszczone do gruntu nośnego i już położyliśmy nowy podkład. Pozostałe fragmenty pasa pozostały i będą wzmocnieniem nowej drogi startowej. Po przedłużeniu pas będzie miał długość 2 500 metrów i będzie z jednolitego materiału.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+

Prace wykonywane przez firmę Max Bögl idą zgodnie z harmonogramem. – Nie mamy żadnych opóźnień – zapewnia Paweł Pułkownik. – W chwili obecnej zaawansowanie prac oceniam na 22 proc.. Nasze działania zakończymy w terminie, czyli we wrześniu 2020 roku.

https://www.cozadzien.pl/radom/ppl-umowa-na-budowe-pasa-podpisana/57511

Opóźnienia nie spowodowało odnalezienie na lotnisku niewybuchów. – W pierwszym etapie naszych prac, pod czynną drogą startową, znaleźliśmy dwa niewybuchy z czasów wojny – powiedział Pułkownik. – Zostały one przez saperów zabezpieczone i wywiezione za teren lotniska, gdzie je zutylizowano. Po tym wydarzeniu na prośbę PPL-u przeprowadzamy dokładne badania saperskie, żeby wyeliminować kolejne ryzyko takich niespodzianek.

https://www.cozadzien.pl/radom/bomby-na-lotnisku/60725

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Natomiast jeżeli chodzi o inne inwestycje na radomskim lotnisku, to w miniony piątek, 22 listopada Krajowa Izba Odwoławcza orzekła, że wykonawcy muszą mieć 26 miesięcy na wykonanie budowy terminala. – To ciekawy wyrok, bo KIO wskazało konkretny termin i teraz musimy zmienić parametry przetargu – powiedział Mariusz Szpikowski, prezes Polskiego Przedsiębiorstwa „Porty Lotnicze”. – Czekamy na dostarczenie nam decyzji z KIO i jak ją tylko otrzymamy, to zmienimy zapisy w przetargu. Po tym musimy dać 15 dni na uzupełnienie ofert, a następnie w kilka dni je rozpatrzymy. Nawet jeżeli będą odwołania, to szacuję, że wykonawcę terminala poznamy pomiędzy 15 a 20 grudnia tego roku.

Przedłużenie terminu na budowę terminala, przesuwa otwarcie radomskiego lotnisko. – Lotnisko będzie gotowe latem 2022 roku – powiedział Szpikowski. – Jednak w dalszym ciągu uważamy, że terminal można zbudować szybciej, dlatego przygotowaliśmy nagrodę dla wykonawcy, który zrobi to w krótszym terminie.

Jeszcze w tym roku PPL ma ogłosić kolejne przetargi. – Idziemy jak pociąg. Równo i miarowo, zgodnie z przedstawionym wcześniej harmonogramem. W najbliższym czasie ogłosimy dwa kolejne przetargi, a za miesiąc lub dwa, następne dwa  – zapowiedział Szpikowski. – Wydłużenie czasu prac przy terminalu nie ma wpływu na pozostałe inwestycje, bo przebiegają one niezależnie. Ale decyzja KIO oznacza, że mamy duży zapas bezpieczeństwa na wykonanie pozostałych robót.

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".

Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

#WieszPierwszy

Najnowsze wiadomości

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Najczęściej czytane

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Polecamy