Dwa tygodnie temu prace przy pasie startowym prowadzone były jeszcze na odcinku wschodnim, gdzie pas został wydłużony o 500 metrów. Wykonana została cała nowa konstrukcja drogi startowej i na tę chwilę prace zostały zakończone; ostatnim etapem będzie położenie betonu nawierzchniowego. Teraz prace przeniosły się już na zachodnią część pasa, gdzie kładziony jest beton cementowy pod warstwę nawierzchni. Beton o szczególnej klasie i parametrach wodoszczelności będzie miał grubość blisko 40 cm. Będzie go kłaść specjalna, trójczłonowa maszyna. - Pierwsza układa beton dolnej warstwy; to ok. 30 cm i tu będziemy stosowali mieszankę betonową o jednolitym składzie. Górna warstwa jest układana drugim członem maszyny, a trzeci człon to urządzenie, które pozwala nadać odpowiednią fakturę - wyjaśnia Paweł Pułkownik z firmy Max Bögl Polska, wykonawca przebudowy pasa startowego.
Zaplecze prac na lotnisku stanowi węzeł betoniarski, gdzie znajduje się ponad 150 tys. ton kruszywa. Obecnie to największy węzeł w województwie mazowieckim. - Stamtąd materiał dużym taśmociągiem wędruje do koszy nasypowych. Tam jest wszystko spajane razem ze spoiwem, tu mówimy o cemencie. Cały układ, wydajność maszyny to 250 metrów sześciennych na godzinę - wyjaśnia Pułkownik.
Budowa pasa ma się zakończyć we wrześniu 2020 roku. Jeszcze w tym miesiącu lub na początku stycznia przyszłego roku Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze” ogłosi przetargi dla układu drogowego, parkingów i obiektów kubaturowych. W czwartek natomiast, 12 grudnia zostaną otwarte oferty dotyczące budowy terminalu. Po decyzji Krajowej Izby Odwoławczej czas jego budowy musiał zostać wydłużony do 26 miesięcy. Jest to spowodowane sytuacją na rynku inwestycyjnym, dużą liczbą projektów i awersją wykonawców do ryzyka. PPL jednak zapowiada, że za wcześniejsze zakończenie prac wykonawca będzie premiowany. PPL przyznaje, że obserwował duże zainteresowanie inwestycją. - Jeśli chodzi o głównych graczy, czyli Budimex, Hichtief czy Mirbud, to oczywiście były to firmy, które składały odwołania w związku z terminem. Dla mnie oznacza to, że mając bardzo dużo projektów w tym momencie w swoim wykonawstwie, mimo wszystko bardzo liczyli na wykonywanie tutaj. Mieli dużą determinację i ochotę wykonać taki obiekt, jakim jest terminal w Radomiu. Zakładam, że tego typu firmy myślą również, w przyszłości, o innych obiektach, chociażby obiektach kubaturowych czy innych pracach; inaczej się wówczas rozkładają koszty logistyczne - wyjaśnia Mariusz Szpikowski, prezes PPL.
https://dami24.pl/bez-komentarza/budowa-pasa-startowego/16914
Po otwarciu kopert PPL zorganizuje aukcję, która da możliwość obniżenia ceny; następnie będzie czas na dostarczenie dokumentów przez oferentów. - Zakładamy, że znowu ktoś może się odwołać od rezultatu przetargu i będziemy musieli znów 30 dni poświęcić na odwołanie, ale to już mamy uwzględnione w harmonogramie. Skoro widzimy tak dużą presję i zainteresowanie, zakładam, że to będzie bój raczej o ten terminal - wnioskuje Szpikowski.
Umowa z wykonawcą terminalu mogłaby zostać podpisana w lutym przyszłego roku, aby prace rozpoczęły się na początku sezonu budowlanego.
Uruchomienie lotniska nastąpi w lipcu lub sierpniu 2022 roku.
https://www.cozadzien.pl/zdjecia/konferencja-prasowa-ppl-postep-prac-na-lotnisku-zdjecia/61016