Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

Za głośno przy wiadukcie. Co dalej z remontem?

Za głośno przy wiadukcie. Co dalej z remontem?

Wicewojewoda mazowiecki, Artur Standowicz apeluje do władz miasta o podjęcie działań w tej kwestii aby RDOŚ jak najszybciej mógł wydać pozwolenie na przebudowę wiaduktu. Problem polega na tym, że w nocy w tym rejonie pojawia się zwiększony hałas spowodowany oddziaływaniem pociągów. Miasto musiałoby podjąć takie działania aby ten hałas zniwelować.

- Takimi rozwiązaniami mogłoby być ekrany akustyczne czy cichy asfalt, ale także ustalenie stref ograniczonego użytkowania. Taką strefę mamy przy radomskim lotnisku - mówi wicewojewoda Standowicz.

https://www.cozadzien.pl/zdjecia/wiadukt-laczacy-ul-zeromskiego-i-lubelska-zdjecia/69300

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+

- Tam jest dosyć paradoksalna sytuacja. PKP uzyskało decyzje bez brania pod uwagę hałasu z wiaduktu, tylko z hałasem generowanym przez pociągi - mówi Mateusz Tyczyński, wiceprezydent Radomia - Natomiast do budowy wiaduktu, Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska bierze pod uwagę hałas zarówno z wiaduktu jak i z ruchu pociągów, więc to nie jest tak, że ktoś zaniedbał, nie uzupełnił dokumentów. To jest kolejne wezwanie,  gdyż RDOŚ nałożył na siebie te dwa czynniki. Zrobimy to niezwłocznie. Dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji został zobowiązany do stałego kontaktu ze służbami pana wojewody - mówi wiceprezydent. 

https://www.cozadzien.pl/radom/klopoty-z-wiaduktem-przy-zeromskiego/72301

- Mam nadzieję, że ta sprawa zostanie jak najszybciej zamknięta. Mamy zdiagnozowany ten problem i gotowe rozwiązania, o tym które zastosujemy zdecydujemy w dialogu z Regionalną Dyrekcją Ochrony Środowiska - informuje wiceprezydent - Zapewniam, że ten temat zostanie szybko zamknięty, ponieważ ten wiadukt jest potrzebny nam radomianom. Jest również niezbędny do obsługi lotniska, które jeśli ruszy zgodnie z planem, to dobrze by było żeby pasażerowie przyjeżdzający koleją z Warszawy mogli się sprawnie przesiąść i dojechać do portu lotniczego - mówi Tyczyński. 

https://www.cozadzien.pl/radom/przebudowa-wiaduktu-dokumentacja-w-tym-roku/69324

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Koncepcję przebudowy wiaduktu przygotowała Miejska Pracownia Urbanistyczna. Nowa przeprawa ma mieć 150 metrów długości i ok. 20 metrów szerokości, po dwa pasy ruchu w obu kierunkach oraz ciąg pieszo-rowerowy po obydwu stronach jezdni. Powstaną także schody dla pieszych do ulic Siennej, Metalowej i Średniej. Dla wygody podróżujących pociągiem pasażerów lotniska na Sadkowie PKP w okolicach ul. Szklanej wybuduje przystanek Radom Wschód. Miasto początkowo proponowało schody z wiaduktu na peron i windę, ale rozwiązanie nie przypadło do gustu PPL-owi, który odpowiada za lotnisko – Porty Lotnicze chciały schodów ruchomych.

- To jest bardzo trudna inwestycja. To bardzo duży, rozbudowany wiadukt, bardzo blisko domów, w centrum miasta. Do tego wzmożony ruch pociągów, który jest planowany. Te skumulowane czynniki środowiskowe są czasami nie do przewidzenia. Teraz już mamy jasność wiemy czego musimy jeszcze dopatrzeć. Wszystko zostanie zrobione - mówi Mateusz Tyczyński. 

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".

Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

#WieszPierwszy

Najnowsze wiadomości

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Najczęściej czytane

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Polecamy