Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

Nowe perony i kolejne prace na linii do Radomia

Nowe perony i kolejne prace na linii do Radomia

Pomiędzy Czachówkiem a Warką modernizowany jest już drugi tor. Prace zakończono na odcinku ponad 5 km. Na pozostałych fragmentach trasy przygotowywany jest tłuczeń oraz układane są podkłady kolejowe. Na 20 km odcinku trasy z Czachówka do Warki ustawiono już słupy trakcyjne. Wkrótce rozpocznie się wywieszanie sieci. Drugim torem pomiędzy Czachówkiem a Warką pociągi mają pojechać w II połowie tego roku. Od października 2019 r. pociągi już jeżdżą pierwszym nowym torem.

Z nowych peronów przy nowym torze pasażerowie korzystają w Sułkowicach, Krężelu, Michalczewie, Gośniewicach, Warce i Chynowie. Na peronach są ławki, wiaty, gabloty informacyjne oraz nowe oświetlenie. Zapewniony jest dostęp dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Są pochylnie oraz ścieżki naprowadzające.

Wykonawca buduje perony przy drugim torze. Układane są ścianki peronowe oraz powstaje konstrukcja peronów. Lepszy dostęp do kolei zapewni nowy przystanek Warka Miasto w pobliżu ul. Lotników. Jeszcze w tym roku powstaną dwa jednokrawędziowe perony o długości 200 m.

Nowy most nad Pilicą

W ramach inwestycji przebudowany został most nad Pilicą w Warce. Stary jednotorowy most został rozebrany w październiku 2019 r. W jego miejscu ustawiono dwie nowe 3-przęsłowe konstrukcje. Ich łączna waga to ponad 4800 ton. Teraz pociągi pojadą po dwóch torach. Na moście położony jest już beton. Wykonywana jest ochrony antykorozyjna przęseł.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+

Zniknie „wąskie gardło” pomiędzy Warką a Radomiem

Wykonawca prowadzi też prace na odcinku z Warki do Radomia. Dotychczas był to jednotorowy odcinek, co znacznie ograniczało przepustowość. Teraz budowany jest drugi tor, który umożliwi uruchamianie większej liczby połączeń. Nowy tor ułożono już na odcinku ponad 11 km. Wykonawca wzmacnia grunt i nasypy pod budowę toru na pozostałych fragmentach trasy. Wbił już ponad połowę pali, które stabilizują grunt. Montowane są rozjazdy. Obok toru ustawiane są nowe słupy trakcyjne.

Dla podróżnych – lepszy dostęp i nowe przystanki

Pasażerowie zyskają nowoczesne perony. Powstaną na stacji Dobieszyn oraz na 6 przystankach: Grabów, Strzyżyna, Kruszyna, Wola Bierwiecka, Bartodzieje i Lesiów. Wszystkie dostosowane będą do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Przewidziano montaż ławek i tablic informacyjnych. Na stacji w Dobieszynie oraz na przystankach w Grabowie i Strzyżynie widać już zarysy nowych, wyższych platform. Wkrótce rozpocznie się układanie płyt peronowych.

W ramach inwestycji wybudowane zostaną trzy nowe przystanki, które ułatwią dostęp do kolei: Stara Wola, Radom Brzustówka i Radom Gołębiów.

Inwestycja obejmuje też budowę lub przebudowę kilkudziesięciu obiektów inżynieryjnych. Będą nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym, które zwiększą bezpieczeństwo kursowania pociągów. Podobny efekt przyniosą skrzyżowania dwupoziomowe w miejscu przecięcia się torów z drogami, które usprawnią komunikację. Zmodernizowanych zostanie 19 przejazdów kolejowo-drogowych.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Z Warszawy do Radomia atrakcyjne podróże

Po uzyskaniu wszystkich zgód administracyjnych najszybsze pociągi pasażerskie z Warszawy do Radomia pojadą z prędkością 160 km/h, a towarowe z prędkością 120 km/h. Dzięki temu skróci się czas podróży ze stolicy na południe Mazowsza.

Wartość przebudowy odcinków Czachówek – Warka oraz Warka – Radom to ponad 645 mln zł. Inwestycja jest współfinansowana ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktury i Środowiska. Zakończenie wszystkich prac pomiędzy Czachówkiem i Warką przewidywane jest w IV kwartale 2020 roku, a pomiędzy Warką i Radomiem w II połowie 2021 r.

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".

Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

#WieszPierwszy

Najnowsze wiadomości

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Najczęściej czytane

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Polecamy