Nieruchomość składająca się z dwóch działek w Zwoleniu wraz z istniejącą tam zabudową jest już własnością powiatu zwoleńskiego. Podpisany został właśnie akt notarialny w tej sprawie. Nieruchomość została darowana z przeznaczeniem na realizację celu publicznego związanego z funkcjonowaniem administracji samorządowej. W planach jest kompleksowa modernizacja, przebudowa i rozbudowa znajdującego się tu budynku dawnej komendy.
https://www.cozadzien.pl/region/bedzie-remont-ulicy-kopernika-w-zwoleniu/81838
- Obecny stan techniczny budynku jest zły i obiekt zdecydowane wymaga remontu. Chcemy wystąpić do Rządowego Funduszu Polski Ład z wnioskiem o środki finansowe na jego modernizację. Szacunkowy koszt takiej inwestycji wyliczony w oparciu o ceny z dnia dzisiejszego to około 10-12 milionów złotych. Wierzymy jednak, że uda nam się sięgnąć po dofinansowania zewnętrzne, które umożliwią realizację zaplanowanych działań. Jest już wstępnie opracowany projekt zagospodarowania budynku. Przewiduje on dobudowę nowego skrzydła i dostosowanie całego obiektu do potrzeb osób niepełnosprawnych, wraz z windami ułatwiającymi poruszanie się pomiędzy kondygnacjami – mówi Stefan Bernaciak, starosta zwoleński.
Po modernizacji i rozbudowie budynku zostaną tu przeniesione poszczególne wydziały Starostwa Powiatowego w Zwoleniu: wydział Budownictwa i Architektury, wydział Komunikacji i Transportu, wydział Wydział Geodezji, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami oraz wydział Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska. Przy każdym z nich mają pojawić się tak zwane kolejkomaty, czyli automaty biletowe służące do zapewnienia sprawnej kontroli systemu kolejek. - Nowa lokalizacja wydziałów, w sercu Zwolenia, w pobliżu głównej siedziby Starostwa Powiatowego w Zwoleniu powinna być dobrze przyjęta przez mieszkańców powiatu i z pewnością ułatwi im załatwianie wszelkich formalności. Chcemy, aby warunki obsługi klienta były szyte na miarę naszych czasów i pierwszy krok w tym kierunku został właśnie postawiony - podsumowuje starosta Stefan Bernaciak.